HONDA BF 50
HON-BF50DSRTW |Kokoluokkansa suursuosikit BF40 ja BF50 uudistuivat kaudelle 2018. Erinomaisesta kiihtyvyydestä, suorituskyvystä ja taloudellisuudesta tunnetut moottorit on päivitetty uudella virtaviivaisella muotokielellä ja entistäkin suorituskykyisemmällä ja taloudellisemmalla moottorinohjauksella. Uutuudet on varustettu nyt myös makeaveden huuhteluliitännällä.
HUVIVENEILIJÄN LUONNOLLINEN VALINTA
BF50:llä nautit erinomaisesta kiihtyvyydestä, huippusuorituskyvystä ja uskomattomasta taloudellisuudesta. Se on täynnä Hondan nykytekniikkaa, joka tekee moottorista todella tehokkaan sekä luokkansa vähäpäästöisimmän ja kevyimmän.
Luokkansa paras polttoainetalous.
Tällä moottorilla nautit erinomaisesta kiihtyvyydestä, huippusuorituskyvystä ja uskomattomasta taloudellisuudesta. ECOmo-teknologialla ja älykkäällä laihaseostekniikalla varustettu BF50 on kevyt, päästöiltään puhdas ja ääneltään hiljainen. Siinä on myös todella pieni polttoaineenkulutus – erityisesti matka-ajossa.
Veneilijän ja ympäristön iloksi.
Honda Marine on sitoutunut pitämään veneilyn sekä vastuullisena että hauskana kehittämällä entistä ympäristöystävällisempiä perämoottoreita. BF50:n CO2-päästöt ovat yli 30 % pienemmät kuin aiemmissa malleissa, vaikka huikea suorituskyky on säilynyt ennallaan. Programmed Fuel Injection) mahdollistaa edelliseen malliin verrattuna jopa 18 prosentin polttoaineen säästön matkanopeudella ajettaessa 3.000-4.500 kierrosluvuilla. Yhdessä Hondan ECOmo-laihaseostekniikan kanssa polttoaineen kulutus on saatu tämän kokoluokan pienimmäksi. Suomessa Buster L:llä suoritetussa testiajossa kulutus oli 0,37 l meripeninkulmalla. Veneilystä nauttii monin verroin enemmän, kun tietää että maapallo hengittää helpommin. Honda Marine kantaa vastuun ympäristön puhtaudesta. Samalla, kun veneilyn on tuotettava iloa vesillä liikkujalle, sen on tunnettava vastuu luonnon säilymisestä puhtaana ja häiriintymättömänä.
Lisävoimaa pienillä kierroksilla.
Suuri teho pienessä moottorissa. BLAST-teknologialla voidaan säätää sytytyksen ennakkoa ja ilma-polttoaineseosta. Yhdistettynä polttoaineen monipisteruiskutukseen (PGM-FI) se takaa parhaan mahdollisen tehon ja väännön pienillä kierroksilla.
Honda BF50 tekniikka.
- Kolmisylinterinen kokonaisuus painaa vähän ja käy tasaisesti
- Polttoaineen elektroninen monipisteruiskutus (PGM-FI)
- BLAST – tehostettu vääntö alakierroksilla
- Laihaseostekniikka – optimaalinen polttoaineenkulutus (ECOmo)
- Makean veden huuhteluliitin – pidempi moottorin elinikä
- Elektroninen valvontajärjestelmä mm. lämpötilan ja öljynpaineenvalvonta sekä kierrosrajoitin
- Kolmilapainen alumiinipotkuri
- Kierroslukumittari (analoginen)
- Trimmimittari (analoginen)
- NMEA 2000 -ulostulo
MOOTTORIN TIEDOT
4-tahtinen OHC
LRTU
3
808 cm3
70 x 70 mm
6 venttiiliä
5,500-6,000 kierr/min
50 hv
Vesijäähdytys
Elektroninen PGM-FI
Elektroninen PGM-IG
Potkurin navan kautta
VOIMANSIIRTO
2,08
E - V - T
VARUSTEET
22 A
Valinnainen 3 alumiini
ON
ON
ON
ON
25l
ON
-
ON
ON
-
-
-
ON
ON
Kaukohallinta
Sähkö
MITAT
-
-
1364 mm
-
694 mm
372 mm
-
-
521 mm
-
-
-
98,0 kg
-
5 vuotta
2 vuotta