HONDA BF 100
HON-BF100LRTU |Honda BF100 –perämoottori sai kaudelle 2018 uuden, virtaviivaisuutta ja teknologista edistyksellisyyttä huokuvan ulkoasun. Lisäksi uuden moottorinohjauksen myötä suorituskyky ja taloudellisuus ovat parantuneet entisestään.
Huippuominaisuuksia ja ympäristöystävällisyyttä.
Honda BF100-perämoottori täyttää tiukimmat ympäristövaatimukset, tarjoten kokoluokassaan uuden tasoista suorituskykyä ja Hondan kuuluisaa teknistä osaamista. Vahvasta suorituskyvystä huolimatta kevyt moottori on ennennäkemättömän taloudellinen.
BF100-perämoottorissa on valmius uistelunopeuden säätimelle, joka mahdollistaa tarkan nopeudensäädön matalilla nopeuksilla, 50 rpm hyppäyksin. Se on myös täysin yhteensopivia NMEA2000 -järjestelmän ja -laitteiden kanssa. Moottorin voi kytkeä yhteen protokollaa tukevien elektronisten laitteiden, kuten GPS-laitteiden, karttaplotterin ja kaikuluotaimen kanssa. Lisävarusteena saatavien Hondan uusien digitaalisten monitoimimittareiden avulla voi reaaliajassa seurata oleellisia moottorin valvontatietoja, kuten esimerkiksi kierroslukua, trimmikulmaa, moottorin lämpötilaa, akun lataustilaa ja öljynpainetta.
Täynnä alansa edistyksellisintä Honda-tekniikkaa.
- BLAST™ (Boosted Low Speed Torque) - Honda Marinen kehittämällä järjestelmällä saadaan paras mahdollinen vääntö alakierroksille, muuttamalla sytytyksen ennakkoa ja ilma/polttoaineseosta. Tästä on erityistä hyötyä suuremmilla kuormilla tai raskaammilla liikkeelle lähdettäessä – vene nousee liukuun tehokkaasti ja nopeasti. Patentoitu tekniikka on yksi Honda-perämoottoreiden tunnuspiirteistä.
- ECOmo™ (Economy Controlled Motor) - Hondan oma laihaseostekniikka tunnustelee ja säätää ilma/polttoaine –seosta ajon aikana, optimoiden niin suorituskyvyn kuin maksimaalisen taloudellisuuden. Tämä ominaisuus yhdessä Hondan PGM-Fi™ polttoaineen suihkutuksen kanssa takaa parhaan polttoainetaloudellisuuden ja vähäiset päästöt.
- VTEC™ (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) - Uusi BF100 hyödyntää Hondan kuuluisaa VTEC-venttiilinohjausjärjestelmää, jossa venttiilien ajoitusta muutetaan parhaan ja tasaisen suorituskyvyn aikaansaamiseksi.
- TROLLING CONTROL – uistelunopeudensäätimen valmius tarkkaan nopeuden säätöön
- NMEA 2000 – yhteensopivuus moottorin ja vene-elektroniikan yhteen kytkemiseksi
- Luokkansa paras latausteho – joustavuutta sähkölaitteiden suhteen
- High-performance -vaihteisto – vähemmän vedenvastusta ja roiskeita
- Kolmilapainen alumiinipotkuri
- Kierroslukumittari (analoginen)
- Tuntimittari (digitaalinen)
- Trimmimittari (analoginen)
MOOTTORIN TIEDOT
4-tahtinen OHC
LRTU
4
1496 cm3
73 x 89,4 mm
16 venttiiliä
5,500-6,300 kierr/min
100 hv
Vesijäähdytys
Elektroninen PGM-FI
Elektroninen PGM-IG
Potkurin navan kautta
VOIMANSIIRTO
2,33
E - V - T
VARUSTEET
44 A
Valinnainen 3 alumiini
ON
ON
ON
ON
ON
ON
ON
ON
ON
ON
-
ON
ON
Kaukohallinta
Sähkö
MITAT
-
-
1566 mm
-
746 mm
449 mm
-
-
537 mm
-
-
-
166 kg
-
5 vuotta
2 vuotta