UUSI MITTAPUU NELITAHTISTEN SUORITUSKYVYLLE
Suzuki on osoittanut nelisylinterisillä ruiskutusmoottoreillaan, ettei suuri iskutilavuus merkitse ainoastaan parasta, vaan myös kevyintä, tehokkainta ja nopeinta perämoottoria.
Yksittäinen neljän rivissä oleva sylinteriryhmä todistaa väitteen kategoriansa suurimmalla sylinteritilavuudella (2867 cm³-175 hv). Iso iskutilavuus tuottaa suuren vääntömomentin, mikä puolestaan mahdollistaa nopean kiihtyvyyden myös suurilla kuormilla.
Vaikka suuri iskutilavuus myötävaikuttaakin poikkeukselliseen kiihtyvyyteen, ei moottori ole vastaavasti kookkaampi ja raskaampi. Päinvastoin. Erinomainen teho-paino-suhde tekee Suzuki-perämoottoreista ihanteellisia lukuisiin venetyyppeihin.
DF175 on varustettu elektronisen polttoaineensuihkutuksen optimoivalla 32-bittisellä tietokoneella. DF175-mallissa on myös Suzukin insinöörien kehittämä venttiilien muuttuva ajoitus (Variable Valve Timing - VVT), joka antaa loistavan kiihtyvyyden keskikierroksilla. Monivaiheinen imujärjestelmä tuottaa tehokkaan ilmavirtauksen moottoriin tehokäyrän yläpäässä. Tällöin myös päästöt ja polttoaineen kulutus vähenevät.
Moottori on suunniteltu pyörittämään isohalkaisijaista potkuria ja sen välityssuhde on aggressiivisempi. Isompi potkuri ja pienempi välitys antavat ensiluokkaisen "nasta lautaan"-kiihtyvyyden, jota etenkin vauhdikkaan veneen omistaja arvostaa.
Suurteholaturit pitävät elektroniikkalaitteiston moitteettomassa käyttökunnossa. Moottorissa on vesijäähdytteiset jännitteensäätimet ja kahden akun käytön sallivat erotuskatkaisimet sekä kätevästi sijoitettu sulakerasia.
DF175 täyttää sekä EURO 1 -päästöstandardin että EPA 2006 -standardien vaatimukset ja on saanut kolme tähteä CARB-luokituksessa (California Air Resources Board 2008).